У зв’язку з прийняттям 16 жовтня 2019 року Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування" (далі – Закон), який набув чинності 07 листопада 2019 року, судоустрій в Україні знову зазнає змін.

Так, відтепер до складу Верховного суду будуть входити судді у кількості не більше ста, а не двісті як було раніше, а посадові оклади суддів ВС зменшились із 75 до 55 прожиткових мінімумів.

Судді касаційних судів у складі Верховного Суду продовжуватимуть здійснювати правосуддя у межах повноважень, визначених процесуальним законом, до моменту прийняття відповідного рішення Вищою радою правосуддя. Останнім днем роботи судді касаційного суду у складі Верховного Суду, який не пройшов процедуру відбору, вважатиметься дата, зазначена у рішенні Вищої ради правосуддя.

Також законом запроваджується новий порядок формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів, зокрема, до її складу входять дванадцять членів, які призначаються Вищою радою правосуддя за результатами конкурсу строком на чотири роки. Сформувати склад Вищої кваліфікаційної комісії суддів Вища рада правосуддя повинна протягом 90 днів з дня набрання чинності Законом.

Ще одна новела Закону – Комісія з питань доброчесності та етики (КПДЕ), яка буде колегіальним органом і діятиме при Вищій раді правосуддя. До її складу увійдуть три члени ВРП і три міжнародні експерти. Міжнародні експерти входитимуть до складу комісії протягом шести років, кожен з них призначатиметься на два роки з можливістю перепризначення. Основним завданням Комісії є оцінка відповідності (під час спеціальної перевірки) члена або кандидата до складу Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України принципам добросовісності та етичних норм судді. КПДЕ зможе також вносити подання про звільнення членів ВККС і ВРП.

Окрім того, змінюється процедура дисциплінарних проваджень щодо суддів, які здійснюватимуться Дисциплінарними палатами Вищої ради правосуддя. Провадження розпочинатиметься після отримання відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів":

  • скарги щодо дисциплінарного проступку судді;
  • повідомлення про вчинення дисциплінарного проступку суддею;
  • самостійного виявлення членами Вищої ради правосуддя з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення суддею дисциплінарного проступку;
  • за ініціативою Дисциплінарної палати, Комісії з питань доброчесності та етики чи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у випадках, визначених законом.

Дисциплінарне провадження включає попереднє вивчення матеріалів, що містять ознаки вчинення суддею дисциплінарного проступку, та прийняття рішення про відкриття дисциплінарної справи або відмову у її відкритті і власне розгляд дисциплінарної скарги та ухвалення рішення про притягнення або відмову в притягненні судді до дисциплінарної відповідальності.

Строк здійснення дисциплінарного провадження не повинен перевищувати більше ніж шістдесят днів з моменту отримання дисциплінарної скарги.

В нашій компанії ми працюємо над створенням унікальних підходів для вирішення юридичних бізнес-задач. Ми прислуховуємось до партнерів з метою зрозуміти їх цінності та потреби.

ЗВ’ЯЖІТЬСЯ З НАМИ

Домовляйтесь про зустріч уже сьогодні! Зателефонуйте

Будьте в курсі

Наші Офіси